Klantbeloften bieden de waardevolle mogelijkheid om merkwaarden en klant- en medewerkersbehoeften bij elkaar te brengen en te concretiseren tot beloften die je organisatie kan uitdragen richting klanten. Vanuit kern- en merkwaarden enerzijds en functionele én emotionele klantbehoeften (uit bijvoorbeeld Journeys of Gidsende Principes) anderzijds destilleren en concretiseren we in co-creatie een aantal concrete, waardevolle en aansprekende beloften die goed communiceerbaar zijn richting klanten.
Om effectief actie te ondernemen, is het essentieel om te begrijpen welke behoeften van de klant we kunnen vervullen. Klantbeloften dienen als heldere richtlijnen die expliciet aangeven wat er wordt bedoeld en hoe elke medewerker, in lijn met zijn of haar rol, deze beloften kan waarmaken. Ze fungeren als de standaard waaraan we ons committeren.
Samen creëren we een set klantbeloften die raken aan zowel de functionele als de emotionele beleving van klanten. Hiermee creëren we beleving door in te spelen op de (emotionele) behoeften én het gevoel dat klanten willen ervaren.
We vertellen je graag hoe jij ook een 9+ organisatie kan worden.