Gidsende principes vormen de basis voor een consistente klantbediening die zowel in lijn is met de merkwaarden van de organisatie, als de (functionele en emotionele) behoeften van de klant. Dit biedt organisaties een maatstaf die ingezet kan worden voor verschillende (interne en externe) doeleinden. Denk hierbij aan ideale belevingsconcepten, nieuwe werkwijzen, verbeteren van houding en gedrag of het ontwikkelen van klantbeloften.
De Gidsende Principes kun je goed gebruiken als duidelijke richtlijn waaraan de klantbeleving moet voldoen. Veel organisaties gebruiken ze tijdens het ontwerpen van nieuwe klantbelevingen. Bij Altuïtion faciliteren we dit d.m.v. een 9+ Way of Working. In zo’n traject dienen de Gidsende Principes als een belangrijke tool.
Zoals veel organisaties kun je ook kiezen voor een 2-stromen aanpak, waarbij de Gidsende Principes parallel aan de 9+ Way of Working worden ontwikkeld en toegepast. Het resultaat is een set gidsende principes die richting geven aan de klantbeleving.
We vertellen je graag hoe jij ook een 9+ organisatie kan worden.