Sluiten

Wat is de CX Maturity Scan?

De CX Maturity Scan is een geavanceerde audit tool waarmee de volwassenheid van een organisatie(onderdeel) op de organisatie van CX (Customer Experience Management) wordt beoordeeld en vastgesteld.

Een CX Maturity Scan:

  • Brengt de huidige positie van een organisatie op de 6 domeinen van CX in beeld (De domeinen vinden hun basis in het CXPA model, de wereldwijde standaard op CX);
  • Toont de status van de (noodzakelijke) verbindingen tussen de 6 domeinen;
  • Gebruikt (internationale) best practices;
  • Heeft ook aandacht voor de emotionele aspecten van 9+ klantbeleving.

Na de audit volgt het opstellen van een Customer Excellence Roadmap. Deze wordt met teams uit verschillende organisatieonderdelen en disciplines opgesteld en geeft de route aan hoe op de verschillende domeinen meer volwassen te worden als (CX) organisatie in de ontwikkeling naar een 9+ organisatie voor klanten (en medewerkers).

De Customer Excellence Roadmap:

  • Geeft overzicht en timing van noodzakelijke veranderingen en verbeteringen op elk domein van het model
  • Geeft samenhang en verbinding tussen strategische en tactische verbeteringen
  • Geeft de organisatie concrete voorzetten voor een operationele stappenplan naar een hoger niveau van CX
Waarom Altuïtion?

Altuïtion heeft de Maturity Scan ontwikkeld en gevalideerd in ons land en erbuiten en is succesvol toegepast bij tientallen organisaties in B2C en B2B. Ook hebben we bij uitstek veel ervaring met deze aanpak bij overheidsorganisaties.

 

Rien Brus
Managing Consultant

Benieuwd naar de mogelijkheden?

We vertellen je graag hoe jij ook een 9+ organisatie kan worden.