Sluiten
Wat is MobE?

Mobile Etnography (MobE) wordt toegepast om de real life beleving van klanten goed te kunnen doorleven en nog dichter bij de bezoekersrealiteit te komen. MobE geeft antwoord op de vraag: Wat doen klanten werkelijk? En wat is de real life beleving daarbij? Met MobE geven respondenten letterlijk tijdens hun activiteiten hun werkelijke beleving door, waarbij wij ze aansturen via smartphone-opdrachten om deze beleving on-the-spot met ons te delen via korte opdrachten, video’s en afbeeldingen.

MobE is een moderne onderzoeksmethode die je in staat stelt om letterlijk door de ogen van de klant te kijken, waardoor je een nog nauwkeuriger beeld krijgt van de klantbeleving in het moment. Bovendien biedt MobE de mogelijkheid om thema’s en ideeën voor ingebruikname te toetsen, waardoor organisaties beter kunnen inspelen op de wensen en verwachtingen van hun klanten.

Real life klantbeleving visueel gemaakt

Altuïtion biedt MobE aan als een middel om de klantbeleving zo nauwkeurig mogelijk te begrijpen. MobE omvat verschillende “missies” die deelnemers gedurende een vooraf bepaalde periode kunnen uitvoeren. Door vragen te beantwoorden en afbeeldingen en video’s te maken die via het platform worden gedeeld, kunnen we een dieper inzicht krijgen in de werkelijke ervaring van de klant. Via live chatcontact kunnen we vervolgens zowel bewuste als onbewuste drijfveren, blokkades en behoeften van de klant op dat moment begrijpen. Middels MobE levert Altuïtion een visuele rapportage op met daarin thema’s onderbouwd met beeldmateriaal (video’s).

Stephan van Slooten
Managing Partner

Benieuwd naar de mogelijkheden?

We vertellen je graag hoe jij ook een 9+ organisatie kan worden.