Opleiding Customer Journey ESPE™ Master
Eigen professionals die Customer Journey-technieken beheersen
Eigen professionals die Customer Journey-technieken beheersen
In combinatie met een Customer Journey Mapping-project biedt Altuïtion opdrachtgevers de mogelijkheid een of meerdere medewerkers aan te melden voor een Customer Journey ESPE™ Master-opleiding.
Dit opleidingsprogramma bestaat uit vijf modules en stelt deelnemers in staat om zelfstandig nieuwe Customer Journey Mapping-projecten te begeleiden. De opleiding loopt synchroon aan de uitvoering van de Customer Journey, waarbij de deelnemers zo snel mogelijk bij de uitvoering worden betrokken voor een maximaal leereffect.
De 5 modules zijn:
1. (Verder dan de) touchpointanalyse
Scope, doel en doelgroepbepaling van een Customer Journey;
Analyseren huidige processen en contactmomenten (integrale touchpointanalyse);
Structureren informatie in voorlopige klantprocesstappen.
2. Belevingsinterviews
Begrijpen van onderzoekstechnieken (laddering, metaforen);
Achterhalen (on)bewuste drijfveren, behoeften en (vaak onuitgesproken) verwachtingen;
Doorleven van Belevingsklassiekers™.
3. Belevingsanalyse
Individuele observaties vertalen naar generieke, relevante inzichten en belevingsthema’s;
Vaststellen van de emoties per processtap in een Emotiecurve.
4. Creëren 9+ ideeën en 9+ concepten
Identificeren Momenten van de Waarheid voor de klant;
Genereren 9+ ideeën op basis van Emotional Design Principles.
5. Next Steps
Hulpmiddelen voor het waarmaken van 9+ ideeën;
Hulpmiddelen voor het doorleven en borgen van de klantbeleving;
Inzetten Belevingsklassiekers™ voor nieuwe Customer Journeys.
Altuïtion heeft afgelopen jaren al bijna 200 Customer Journey ESPE™ Masters in-company mogen opleiden.
We vertellen je graag hoe jij ook een 9+ organisatie kan worden.