Altuïtion heeft voor Nederland een exclusieve licentie voor het gebruik van de ZMET®-methodiek. ZMET® vormt een doorbraak in onderzoekstechnieken en meetbaarheid van onbewuste behoeften, drijfveren en onuitgesproken verwachtingen. ZMET® is ontwikkeld door prof. Gerald Zaltman, aan de Harvard Business School.
“Altuïtion has an exclusive license within the Netherlands to use the patented ZMET® method developed by Gerald Zaltman at the Harvard Business School. The ZMET® patent (USA Patent Number 5,436,830) is owned by Olson Zaltman & Associates, LLC. This license is authorized by Olson Zaltman & Associates, LLC.”
Eyes & Ears is begin 2020 opgericht door Valerie Vafi als eerste CX boutique recruitment agency in Nederland. Het bureau speelt in op de groeiende behoefte aan hoog-gekwalificeerde, ervaren CX- en EX-professionals in het Nederlandse bedrijfsleven en in de publieke sector. Dankzij diepgaande inhoudelijke kennis van het vak én het dagelijks in contact staan met het CX-netwerk, kan Eyes & Ears maatwerk leveren bij de invulling van medior en senior CX-posities. Dit geldt zowel voor tijdelijke (interim) invulling als voor vaste aanstellingen. Vaak gaat het daarbij om organisaties die benodigde expertise (CX, EX, Service Design, Change) impactvol aangevuld willen zien. Voor Altuïtion vormt de specifieke expertise van Eyes & Ears een aantrekkelijke aanvulling op het eigen dienstenportfolio, dat primair gericht is op consulting en CX- en EX-project- en programmamanagement.
MarketResponse heeft een uniek datadriven ecosysteem ontwikkeld rondom CX- en EX-insights. Dit vanuit de visie dat je alleen als je mensen echt begrijpt, je echt iets voor ze kunt betekenen. Met state-of-art research technologie verzamelt, verrijkt, analyseert en duidt MarketResponse klantgedragdata. Het partnership met MarketResponse biedt Altuïtion toegang tot dit ecosysteem. Andersom bieden wij Customer Experience en Employee Experience Consultancy aan opdrachtgevers van MarketResponse.
CYS en Expoints zijn beide gespecialiseerd in het verzamelen en analyseren van klant- en medewerkersfeedback. Zowel CYS als Expoints bieden een feedbackplatform voor klanten en medewerkers om feedback te verzamelen, te analyseren en te rapporteren. Continu meten, root cause analyses, toegankelijke rapportages: ze draaien er de hand niet voor om. CYS en Expoints hebben allebei geavanceerde en toegankelijke software ontwikkeld, en Altuïtion is voor beide aanbieders Customer Experience Consultancy-partner.
TheyDo is één van de leidende Customer Journey Management- platforms. Het stelt organisaties in staat om hun Customer Journeys te beheren en de verbeteringen te managen en te prioriteren. Het platform stelt organisaties in staat om vanuit één bron (single source of truth) samen te werken aan de verbetering van Customer Journeys van een organisatie. Altuïtion is implementatie- en consultancypartner van TheyDo als het gaat om de inrichting en het effectief inzetten van Customer Journey Management en het platform binnen organisaties.
CXPA is een wereldwijd actieve non-profit organisatie “dedicated to the advancement and cultivation of the Customer Experience profession.”
CXPA speelt een belangrijke rol in het professionaliseren van het CX- vakgebied. Altuïtion streeft ernaar om al onze consultants CCXP te certificeren en ondersteunt waar mogelijk de CXPA-organisatie in Nederland. Altuïtion streeft al jaren naar professionalisering van het CX-vakgebied. Denk daarbij o.a. aan onze diverse boeken (zoals het Basisboek Customer Journey waar duizenden studenten gebruik van maken), maar ook de vele gastcolleges in diverse hogescholen en universiteiten, plus de vele honderden CX-professionals die we hebben opgeleid tot Customer Experience Management-deskundige en Customer Journey ESPE™ Master.
FC Gastvrijheid is een unieke organisatie waarin Frans Goenee en Coen Bertens hun jarenlange samenwerking en ervaringen vanuit de Efteling inzetten om organisaties te helpen op een creatieve manier een gastvrije cultuur te creëren. Ze kunnen inspireren maar ook trainen om medewerkers in hun kracht te zetten. Altuïtion en FC Gastvrijheid versterken elkaar in de dienstverlening
Deze community van CX-leiders, een initiatief van Altuïtion, is opgericht op 15 april 2015. Tijdens een ontbijtsessie met Joe Pine besloot een bijzonder gezelschap van Nederlandse koplopers op het gebied van Customer Experience ervaringen met elkaar te delen en samen kennis te ontwikkelen en inspiratie op te doen. Kopgroep Customer Experience Management bestaat uit professionals die al vele jaren actief zijn op terrein van Customer Experience (CX) en Employee Experience (EX) en vertegenwoordigt de belangrijkste merken op het gebied van banken, verzekeraars, automotive, vervoer, telecom, luchtvaart, alarmcentrales, energie, leisure en overheidsorganisaties in Nederland.
De gezamenlijke missie van de deelnemers is om het niveau van CX en EX in ons land op een hoger peil te brengen. We doen dat – gefaciliteerd door Altuïtion – onder meer door kennisdeling met CX-professionals in Nederland, in de overtuiging dat klantbeleving nu en in de toekomst dé onderscheidende factor gaat worden in het bedrijfsleven en in de publieke sector. Jaarlijks zijn er vier fysieke bijeenkomsten op locatie bij een van de leden en worden er diverse CX- en EX-onderwerpen behandeld en sprekers uitgenodigd. Lid worden kan alleen op voordracht.
Het Platform Klantgericht Ondernemen is een initiatief dat al jaren een ontmoetingsplek, inspiratie- en kennisbron voor ondernemers en organisaties wil zijn die de klant centraal stellen. Altuïtion ondersteunt het PvKO van harte en draagt bij aan PvKO-events en -activiteiten.
Deloitte is een gerenommeerde consultancy-organisatie waarmee Altuïtion vooral ook binnen de overheid samenwerkt. Bijvoorbeeld in opdrachten waarin de menselijke maat centraal wordt gesteld en waarin klanten/cliënten/burgers zich gezien, gehoord en geholpen moeten voelen.
Capgemini heeft een krachtige consultancy-organisatie die op het gebied van CX en dan met name de operationalisatie ervan veel ervaring heeft. Wij werken graag met elkaar samen waar organisaties emotionele beleving willen doorvertalen in hun klantbediening en (ICT)processen.
Dichter Bij De Kern is opgericht door Bart van Ratingen. DBDK’s missie is het om heldere teksten te schrijven en ook ingewikkelde zaken begrijpelijk te presenteren. Bart heeft als redacteur een belangrijke bijdrage geleverd aan alle drie boeken van Altuïtion. Als gepassioneerde perfectionisten vragen we veel van onze business partners. Dat Bart al jaren onze huisschrijver en huisredacteur is, zegt – in zeer positieve zin – veel over zijn professionaliteit, vakmanschap en flexibiliteit.