Het uitvoeren van een CX- of EX-volwassenheidsmeting (maturity scan) op de 6 pijlers van het CXPA-model is het logische startpunt om klant- en medewerkersbeleving duurzaam te transformeren naar 9+ niveau. Om de optimale route te bepalen is het belangrijk eerst een gemeenschappelijk vertrekpunt te hebben. Zo ontstaat snel een goed beeld van de uitgangssituatie en de afhankelijkheden, want alles hangt met elkaar samen, en de ketting is zo sterk als de zwakste schakel
Wat een meting door Altuïtion extra waardevol maakt, is de connectie tussen het gedachtegoed van het CXPA-model en het specifieke 9+ gedachtegoed van Altuïtion zelf. We hebben namelijk het CPXA-model als de wereldwijde standaard van klantbeleving verweven met ons specifieke 9+ gedachtegoed. Dit samen is een goede basis om de organisatie via emotionele beleving te ontwikkelen tot een bijzondere en merkwaardige organisatie voor klanten en medewerkers.
We bieden in onze aanpak drie mogelijkheden om de CX- en EX-volwassenheid vast te stellen:
Deze uitkomsten van de volwassenheidsmeting zijn het startpunt van fase 2, het samen opstellen van een roadmap om de CX-volwassenheid substantieel te verbeteren. Samen stellen we de ambitie vast en maken we een plan van aanpak (roadmap per pijler) om naar de volgende gewenste stap van volwassenheid te ontwikkelen.