In een 9+ organisatie vormt een emotionele langetermijnrelatie met klanten en medewerkers het vertrekpunt én het eindpunt. Continue sturing daarop door management en directie is essentieel om die relatie levend te houden. Deze specifieke vorm van leiderschap noemen we ook wel 9+ Leiderschap.
Naarmate je stappen zet op de CX maturiteitsladder, wordt het steeds belangrijk om – naast het werken in je organisatie (Customer Journeys, CX Metrics etc.) – te werken aan je organisatie. Als CX binnen jouw organisatie vordert in een volgend stadium brengt dat namelijk andere vragen en uitdagingen met zich mee: hoe neem ik iedereen mee, hoe brengen we CX naar ‘de lijn’, hoe wordt het (nog) meer onderdeel van onze cultuur, hoe verbinden we CX met EX, etc.? Dit programma helpt je verder professionaliseren op het gebied van CX en het zetten van de volgende stappen in het creëren van een klantgedreven cultuur.
Stond het vergroten van klantwaarde ooit gelijk aan ‘het vergroten van de economische waarde die de klant heeft voor de organisatie’, kijken we dankzij het concept 9+ Leiderschap met andere ogen naar het begrip klantwaarde: als de waarde die de organisatie heeft voor de klant. De waarde van de klant voor de organisatie vormt een logische resultante. Evenals het ambassadeurschap van klanten en medewerkers.
Altuïtion biedt een 9+ Cultuur-en Leiderschapsprogramma waarin managers en directieleden leren hoe medewerkers kunnen worden gestimuleerd en gemotiveerd om de klantbeleving op een hoger plan te krijgen, elke dag een beetje beter.
Het programma bieden we ook aan als Masterclass, bedoeld voor CX en EX specialisten, (sr.) management- of directieleden, lean/proces specialisten en HR collega’s. We leren je de Why, How en What van organisatieontwikkeling naar een 9+ klantcultuur binnen (en buiten). Gelijktijdig aan de modules ga je aan de slag met een concreet organisatie transformatie plan van aanpak voor jouw organisatie.
Voor organisaties die hun management en/of medewerkers willen laten kennismaken met het creëren van een 9+ organisatiecultuur biedt Altuïtion inspiratiesessies aan. Deze inspiratiesessies worden op maat gemaakt en kunnen binnen 1,5 uur tot een dagdeel gegeven worden.
Men maakt kennis met waarom een klant gedreven cultuur belangrijk is en hoe je zo’n cultuur creëert binnen een organisatie. Het biedt een introductie in veranderkunde en het beantwoordt de vragen hoe je een organisatie bouwt waarin medewerkers gemotiveerd zijn, maar ook de kennis, vaardigheden en ruimte hebben om het verschil te maken voor de klant. Deze inspiratiesessie is speciaal ontwikkeld voor management, zodoende focussen we op hoe zij vanuit hun rol deze beweging kunnen stimuleren en welk voorbeeldgedrag zij kunnen vertonen.
Men maakt kennis met waarom een klant gedreven cultuur belangrijk is en hoe je zo’n cultuur creëert binnen een organisatie. Het biedt een introductie in veranderkunde en het beantwoordt de vragen hoe je een organisatie bouwt waarin medewerkers gemotiveerd zijn maar ook de kennis, vaardigheden en ruimte hebben om het verschil te maken voor de klant. Deze inspiratiesessie is speciaal ontwikkeld voor CX-professionals en geeft hen handvatten hoe zij de beweging van een klant gedreven cultuur op gang kunnen brengen vanuit hun rol als CX’er.
Met 25 jaar ervaring heeft Altuïtion vele cultuur- en leiderschapsprogramma’s geleid en weten we waar organisaties en leiders tegenaan lopen. Wanneer je meer wilt weten over een 9+ organisatiecultuur en hoe je dat binnen jouw organisatie kunt creëren, bieden wij je de tools en kennis om deze obstakels te overkomen.
We vertellen je graag hoe jij ook een 9+ organisatie kan worden.