Samen ontwikkelen van een klantgedreven cultuur
Zijn in jouw organisatie de benodigde waarden, (on)geschreven regels en activiteiten (gedragingen) die mensen in staat stelt om aan klantverwachtingen te voldoen of deze te overtreffen?
Zijn in jouw organisatie de benodigde waarden, (on)geschreven regels en activiteiten (gedragingen) die mensen in staat stelt om aan klantverwachtingen te voldoen of deze te overtreffen?
Onderdeel van CXPA
Peter Drucker zei ooit: “Culture eats strategy for breakfast”. Want medewerkers blijken in de praktijk meestal loyaler aan de (geldende) cultuur van de organisatie dan aan de strategie op papier. Cultuur wordt vaak gezien als een lastige, ongrijpbare pijler. Want het gaat over alles, is niet altijd direct zichtbaar maar juist wel heel erg ‘voelbaar’ voor zowel medewerker als klant. Wij praten daarom liever over “collectief gedrag”. We helpen organisaties klantgedreven te transformeren door aan de slag te gaan met deze collectieve gedragingen, rituelen, met taal en taxonomie, en met inspirerende interventies, symbolen en levende uithangborden die intern en extern bewijzen dat de klant echt centraal staat in het doen en laten van de organisatie.
Klanten begrijpen in de praktijk
We vertellen je graag hoe jij ook een 9+ organisatie kan worden.