Met een CX Meethuis 2.0 kan door middel van het combineren van klantinzichten en de strategie en ambitie van een organisatie zowel emotionele als functionele klantbeleving worden gemeten. Een meethuis 2.0 kan voor relationele én transactionele metingen worden ingericht.
Middels field research achterhalen we de drijfveren van klanten; welke aspecten zorgen er nu voor dat men een hogere of lagere NPS/CSAT-score geeft? Deze drijfveren worden geaggregeerd tot grotere bouwstenen. Deze bouwstenen worden vervolgens geplot op de belevingspiramide en worden geprioriteerd. Zo kun je zien dat drijfveer X (bijvoorbeeld vriendelijkheid van een callcenter medewerker) 2x zwaarder weegt dan drijfveer Y (bijvoorbeeld het makkelijk kunnen vinden van informatie). Deze inzichten verklaren de NPS/CSAT-score en worden gecombineerd met de strategie en ambitie van de organisatie. Hiermee kan er sturing gegeven worden aan initiatieven en projecten om de klantbeleving te verbeteren. Zo geeft het Meethuis 2.0 inzicht in de knoppen waaraan gedraaid kan worden om de CX effectief en meetbaar naar een hoger niveau te brengen.
Connected Customer Journey Management vraagt, naast het in kaart brengen van je Customer Journeys in een goed framework, een goed ontworpen bijpassend meethuis. Met het Meethuis 2.0 van Altuïtion heb je een mooie basis van een dashboard met bestaande en nieuwe emotionele en functionele metingen gecreëerd. Zo zie je in één oogopslag hoe goed je organisatie (al) inspeelt op de drijfveren die zorgen voor een goede NPS/CSAT-score.
We vertellen je graag hoe jij ook een 9+ organisatie kan worden.