Een CX driveranalyse is een belangrijk onderdeel van een volwaardige CX strategie. Het stelt je in staat om echt te sturen op de gewenste merk-waardige klantbeleving. Het geeft je inzicht in welke elementen/bouwstenen in de gewenste beleving (zowel functioneel als emotioneel) de meeste impact hebben op het verhogen van de NPS (meer promotors) of de CSAT (klanttevredenheid). Een driver-analyse is een cruciale stap in goed intergraal Journey-Management omdat het je in staat stelt de juiste KPI’s te formuleren, data te koppelen aan de klantreizen en gericht te sturen op het realiseren van een gewenste merk-waardige klantbeleving.
Om meer gericht aan de slag te kunnen met het verbeteren van de NPS of CSAT, is het van belang om te begrijpen welke drijfveren de meeste impact hebben op de score. Hiervoor ontwikkelt Altuïtion een drivermodel, waarbij we met een statistische regressie-analyse per merk de top-10 drijfveren in kaart brengen voor NPS of CSAT impact.
Altuition is gespecialiseerd in het tastbaar en toepasbaar maken van emotionele beleving. Met deze unieke driver-analyse techniek krijgen organisaties concrete stuurinstrumenten om ook de emotionele merk-waardige beleving van klanten (naast het op orde krijgen van de basis) gericht te verbeteren en veel meer promotors te realiseren.
We vertellen je graag hoe jij ook een 9+ organisatie kan worden.