Emotional Service Design is de techniek die we gebruiken om klantinzichten te transformeren tot 9+ verbeterconcepten waarmee je de dienstverlening naar een (emotioneel) hoger niveau brengt.
Inzicht krijgen in emotionele beleving is één ding. Maar vervolgens weten hoe je dit kunt ontwerpen in een proces, website, bedieningsconcept, gesprek, etc. is echt een andere vaardigheid. Echter is het wel een cruciale competentie voor ons, maar vooral ook voor onze opdrachtgevers die een 9+ organisatie willen worden. En die competentie kunnen wij hen aanleren. De methodes en tools die we hiervoor inzetten zijn geïnspireerd op de werkwijze van Pixar in het ontwerpen van animatiefilms.
Naast het gebruik van traditionele service design-technieken en inzichten uit behavioural design hebben we van Pixar geleerd dat een emotioneel ontwerp in een aantal stappen opgebouwd moet worden om tot een optimaal effect en impact te komen. Je ontwerpt de klantreis vanuit storytelling en creëert scenes die raken aan de emotionele klantbeleving.
Het ontwerpen en helpen implementeren van emotionele beleving is de kerncompetentie van Altuïtion. Met Emotional Service Design leren we je hoe je inzichten in emotionele beleving kunt door vertalen naar de praktijk, waardoor je de klantbeleving op een holistische manier kunt verbeteren.
We vertellen je graag hoe jij ook een 9+ organisatie kan worden.