De organisatie besturen vanuit CX-perspectief
Wordt aan klantbeleving een belangrijke plek en verantwoordelijkheid toegekend in de organisatie, met heldere regels, afspraken, bemensing en aansturing benodigd voor het resultaat?
Wordt aan klantbeleving een belangrijke plek en verantwoordelijkheid toegekend in de organisatie, met heldere regels, afspraken, bemensing en aansturing benodigd voor het resultaat?
Onderdeel van CXPA
Daar waar cultuur wordt getypeerd als de set van ‘zachte’ besturingsmiddelen die een organisatie heeft om haar klantgedreven strategie ook ten uitvoer te brengen, gaat besturing juist over de set met de ‘harde’ besturingsmiddelen om te transformeren naar een 9+ organisatie. Overigens is het maar zeer de vraag of de woorden zacht en hard wel de lading dekken. Feit is wel dat beide pijlers nodig zijn om klantgedrevenheid diep te verankeren in het denken en doen van de hele organisatie. En bij besturing gaat het dan om de meer zichtbare en objectief meetbare stuurinstrumenten als governance, organisatie-inrichting, KPI-setting, etc.
We helpen organisaties met de inrichting van de structuur en governance die past bij de CX volwassenheid van de organisatie.
We vertellen je graag hoe jij ook een 9+ organisatie kan worden.