Activeer je merk-waardige klantreis binnen én buiten
Wanneer je weet hoe je je merkstrategie naar klantbeleving omzet en je klantbeleving meer merk-waardig maakt, is het zaak dit te vertalen naar een plan en roadmap. Hierin leggen we precies vast hoe we de beoogde beleving tot leven brengen in de eigen organisatie en activeren bij de klant en andere stakeholders.
Als startpunt is het cruciaal eerst de tijd te nemen voor de adoptie en activatie van het ontwerpen en achterliggende inzichten van merk-waardige klantreis zelf, zodat alle medewerkers hetzelfde beeld hebben en werken vanuit dezelfde merk- en klantvisie. Hier wordt nog weleens te snel overheen gestapt in de wens te snel te gaan.
Intern moet de beoogde branded experience worden geladen door en voor het management, medewerkers en niet te vergeten ook de samenwerkingspartners. We maken niet alleen de vertaalslag naar CX, maar zeker ook naar de Employee Experience (EX), zodat ook deze naadloos aansluit op hoe het merk buiten waargemaakt wordt.
Extern laten we het merk leven met een heldere meerjaren-campagnestrategie gericht op nieuwe klanten en bepalen we hoe bestaande klanten het gaan ervaren. Hierin ruim aandacht voor en dienstverlening op 9+ niveau, mogelijk nieuwe serviceconcepten en verdienmodellen, merkcampagnes, brand utilities en (digitale) marketing- en e-Commerce-activiteiten.